top of page

שאלות שכדאי לך לשאול - לפני החלטה על מתווך

עודכן: 2 בפבר׳ 2022

הכנו לכם טיפים חשובים:

מכירת דירה היא אחת העסקאות המורכבות והחשובות שרובנו נבצע אי פעם.

כמוכר, אתה יכול לבחור מי ייצג אותך לאורך כל התהליך. כשאתם בוחרים לעבוד עם סוכן נדל"ן אתם מצפים לאיש מקצוע בעל הכשרה וניסיון הן בשוק והן בשכונה המועדפת עליכם, עם בידול וקסם אישי לתקשורת מעולה וכמובן גב מקצועי חזק. אך לא כל סוכני הנדל"ן זהים, וישנם גורמים שעליך לקחת בחשבון בעת ​​​​חיפוש אחר הסוכן המתאים עבורך.


בחירת סוכן נדלן מומלץ
טיפים שאתם חייבים להכיר לפני שתבחרו סוכנ.ת נדל"ן
 


בצעו חיפוש מקדים

תעשו חיפוש מקדים, ניתן ללמוד הרבה על סוכנ.ת נדל"ן עם קצת מחקר ברשתות. בדוק את האתר שלהם, את המשרד אליו הם משוייכים והמוניטין שלו, חשבונות מדיה חברתית וביקורות מקוונות בגוגל למשל. שאל חברים ובני משפחה אם הם ממליצים על סוכן שהם נהנו לעבוד איתו.

"סוכן יכול להגיד למישהו כל היום שהוא יעבוד קשה בשבילו. אבל ביקורות חיוביות של לקוחות עבר באמת אומרות את זה"


ראיינו ושאלו את השאלות הנכונות

חשוב לראיין סוכנים רבים לפני בחירת האחד . זה מאפשר לך לאמוד את הסגנון, הניסיון שלהם ולהבין האם יש כימיה טובה ביחד.

הקפד לשאול שאלות כמו למה לצפות במהלך תהליך רכישת/מכירת הבית, ולגלות באיזו תדירות - ובאמצעות אילו שיטות - הם יהיו זמינים עבורך ליצירת קשר.

"וודא שאתה מתחבר לאדם, וודא שהוא יודע מה אתה מחפש וערכו תיאום ציפיות ברור"


חפשו ניסיון אישי

שוק הנדל"ן רותח מתמיד, חשוב לאתר סוכן עם אופי תחרותי המסוגל להתמודד עם תהליכים מורכבים של רכישה ומכירה של בתים, סוכן פרודוקטיבי ומנוסה שיודע את הפרטים הקטנים יכול להיות יתרון לא קטן. ככל שהסוכן שלך בטוח יותר, כך אתה יכול להיות בטוח יותר.


לצד הניסיון חשוב לוודא כי הסוכן רשום בפנקס המתווכים העדכני ומחזיק ברישיון תקף מטעם משרד המשפטים לתיווך מקרקעין.

הכשרה - חשוב לוודא האם הסוכן בוגר הכשרות מקצועיות בתחום תיווך המקרקעין, שיווק נכסים וניהול מו"מ, לא פחות חשוב כי הוא נשאר מעודכן כל הזמן - דבר המעיד על אופי הסוכן, חשיבות העסק שלו והמוניטין.

שאלו את הסוכן איזו הכשרה עבר לאחרונה כדי לקדם את העסק שלו ובאיזו מסגרת.

"הניסיון בענף שלנו הוא כל כך חשוב, מכיוון שאף עסקה אינה דומה לאחרות והאתגרים צצים כל הזמן. לא יהיה נחמד לקבל סוכן שכבר יש לו את הפתרון?" "תחשוב על זה ככה, כשאתה חולה, האם אתה רוצה שהרופא שלך יצטרך לחקור את התרופה או שכבר ידע מה לתת לך?"


גב חזק ומוניטין

ישנה חשיבות רבה לבחירת סוכן אשר משוייך למשרד.

ראשית יש לבדוק האם קיים משרד פיזי ומיקומו, את וותק המשרד, מה נפח הנכסים בשיווק, מוניטין לקוחות ע"י הצגת המלצות ורזומה עסקאות אשר בוצע בשנה האחרונה.

משרד גדול יאפשר הבאת מספר קונים רב יותר מאשר סוכן בודד, יאפשר שיתופי פעולה רבים יותר ובמיוחד אם הינו חלק מרשת משרדי תיווך גדולה אשר פועל בטכנולוגיה מתקדמת של התאמת קונים אוטומטית.

כיום קיימים דירוגים ותווים המעידים על הצלחת המשרדים, כגון תו השקיפות של אתר מדלן, תו דירוג המשרדים המובילים של אתר מדלן, דירוגי רשתות והכרה בינלאומית, בקשו לראותם לפני קבלת החלטה.


דוגמאות לבידול משרדי רישתי:

  • יכולת תמחור שווי שוק מקסימלי והצגת הוכחות כי הם עומדים בכך, משרד עם הוכחות מעל ל98% הצלחה מחיר שיווק מול מכירה מאפשר לך להיות רגוע כבר מהרגע הראשון כי אתה בידיים טובות.

  • העמדת אנשי מקצוע בעת הצורך: עו"ד, שמאי, מעצב, אדריכל, שרטט, בדק בית, צוות הפקה ועוד..

  • מספר סוכנים גדול, כולם פועלים כסוכני נדל"ן כמשרה עיקרית, בעלי רישיון תיווך בתוקף ועוברים השתלמויות מקצועיות כל הזמן בשוטף.

  • תכנית שיווק מקיפה המאפשרת שימוש בציוד מתקדם, טכנולוגיה הנעזרת באוטומציה לניהול התאמות קונים ומוכרים.

  • טכנולוגיה מתקדמת ויעילה מאפשרת הצגת נכסים מרחוק 24/7, הדמיות עיצוב והעמדת נכס, אמצעי שיווק מתקדמים.

  • שימוש במעל ל15 ערוצי שיווק שונים לקידום הנכס ומכירתו לקהל יעד מתאים

  • שייכות לרשת גדולה ועוצמתית עם תקציבי פרסום ופיתוח רחבים המייצרים "קניון נכסים ענק בו חולפים מאות רוכשים וקונים מדי יום ביומו.

משרד גדול פועל בסטנדרטים גבוהים ומאפשר הקצאת תקציבי פרסום ושיווק גדולים משמעותית מסוכן בודד או משרד וירטואלי מקומי. רמת המחוייבות של כל הצוות גדולה יותר ומאפשרת סגירת עסקאות בזמן קצר יותר וביעילות.


תבטחו בתחושת הבטן שלכם

לאחר שתחקור ותראיין את הסוכנים הפוטנציאליים שלך, תקבל תחושה מי מתאים לך. תן לאינטואיציה שלך להדריך אותך.

"חשוב מאוד לעבוד עם סוכן שאתה מתחבר אליו". "אתה מקבל את אחת ההחלטות הפיננסיות הגדולות בחייך, ואתה רוצה שהאדם הזה יהיה שלך ב-100%. וודא שהסוכן שלך מבין מה אתה מחפש ושם את האינטרסים שלך במקום הראשון."




ייצוג בבלעדיות

ייצוג בבלעדיות, פירושו פשוט שהסוכן שאתה שוכר מחויב לייצג את האינטרסים שלך. יש לך איש אמון אחד שאתה סומך עליו והוא ינהל עבורך את כל התהליך:


גישה של מקצוענים - סוכן נדל"ן מקצוען אשר מעוניין לייצג אותך בבלעדיות, מבין ש"אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני" - הגישה שלו רצינית כבר מהרגע הראשון ואמורה לכלול תמחור שווי מקסימלי וריאלי לשוק ולמתחרים שלך תוך הבנה טובה של מגמות השוק המקומי. זה השלב לבחון האם קיימת שיטת עבודה סדורה או כזו אקראית הנשלפת באקראי..

הכנה מקדימה מיטבית (לרוב עם מעצבת פנים) היום קוראים לזה HOME STAGING - הינה העמדת הבית שלך למכירה בצורה מקצועית עם הטאצ' הנכון המחמיא לביתך, ההכנה תכלול צלם מקצועי מומחה לצילום נכסים, צילום וירטואלי המציג את כל הנכס וחוסך סיורי סרק, הפקת תוכנית שרטוט לנכס, ביצוע צילומי רחף לנכס ולסביבה וכמובן הפקת סרטון מקצועי ומכירתי.


שיווק - חשוב לוודא ולהשוות בין תכניות השיווק השונות שהסוכנים מציעים לך, כמו כן לוח זמנים ברור איזו פעולה עושים, מתי ובאילו ערוצים. בשנים האחרונות חלה עלייה חדש בחשיבות השיווק הדיגיטלי, כל פלטפורמה מגיעה לקהל שונה אם בפרסום אורגני או ממומן. "סוכן נדל"ן מקצועי יציג לך תכנית שיווק רחבה הכוללת קמפיין ממומן בערוצים כמו פייסבוק, אינסטגרם, גוגל, יו טיוב."


בחירת קונים מתאימים - סוכן נדל"ן מקצוען יפתח את הנכס לשיתופי פעולה עם סוכנים מקומיים אחרים, זאת בכדי למקסם חשיפה והבאת קונים רחבה. כאן יהיה יתרון בולט לסוכן המשוייך לרשת גדולה, רשת תיווך בקנה מידה ארצי תאפשר הגעה מקסימלית לקונים פוטנציאלים.

סוכן אשר לא עובד בסטנדרט גבוה של ייצוג בבלעדיות, לא יוכל לאפשר פעולה חשובה זו וכתוצאה מכך הנכס שלך יגיע למספר קונים קטן בצורה משמעותית, דבר אשר יכול להוביל להפסד כספי רב ונזק אמיתי.


משא ומתן - סוכן נדל"ן מקצוען יבצע תחרות בריאה על הנכס שלך ויאפשר מיקסום מחיר. עובדה כי הנכס נמצא בייצוג בלעדי תאפשר לו לפעול באופן מקצועי וללא לחץ של זמן ואי וודאות, כל ההצעות יעברו דרכו ואתה תעודכן בכל שלב כדי לקבל את ההחלטה הנכונה.


אנשי מקצוע - סוכן נדל"ן מקצוען ישמש כמדריך ויועץ בכל שלב בתהליך. בין אם מתעוררת שאלה בנושא מימון אשר תיפתר ע"י כלכלן או נציג בנק, דרך עו"ד לייעוץ מקדים ובדיקות ועד לשמאים, בדק בית ועוד.

כאן בדיוק יעלה ההבדל בין חובבן הנתון להשפעות חיצוניות אשר יתקל במבוי סתום לבין מקצוען אשר יסייע לך לפתור כל סוגיה ויאפשר לך להתקדם בדרך בטוחה אל עבר העסקה.



מומלץ לשים לב כי הסכם הבלעדיות מבוסס על שביעות רצון ואמון בין הצדדים, סוכן נדל"ן אשר בטוח בעסק שלו ומרגיש מספיק מחוייב - יעניק לך תעודת אחריות המאפשרת סיום ההתקשרות במידה ואינך שבע רצון.




205 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page